Köpvillkor

Frakt

Fraktkostnad tillkommer utöver varans angivna pris. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

I nuläget tillämpar jag endast förskottsbetalning. När du lagt din beställning får du ett mail med bg-nummer och swishnummer. Så snart betalningen syns hos mig skickar jag din vara, såvida det är en produkt jag har i lager.

I de fall jag inte har varan i lager, får du besked om förmodad leveranstid och betalar inte förrän du bekräftat att leveranstiden är okej.

Leveranser

Eftersom jag tillverkar alla produkter själv kan leveranstiden variera. Om varan finns i lager skickar jag den inom 2-5 arbetsdagar. Är den en produkt jag behöver tillverka, återkommer jag med mail om förväntad leveranstid. Leveranstiden kan då vara mellan 1-4 veckor beroende på produkt och hur många beställningar jag har på kö. Jag reserverar mig för att samtliga lagervaror kan blir slutsålda innan jag hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser jag kunden om den beräknade, nya leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager eller om leveranstiden anses för lång. Paketen levereras till utlämningsställe/ brevlåda, beroende på storlek på försändelsen.

Leveransförseningar

Ibland kan det uppstå leveransförseningar från mina leverantörer. Då det är utom min kontroll frånsäger jag mig ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen kan ha åstadkommit. Om en materialleverans till Lulan drar ut på tiden meddelar jag kunden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transport

Lulan ansvarar för transport till dig som kund. Kunden ansvarar för att en returnerad vara kommer fram i oskadat skick till Lulan.

Skadade varor

När du får din beställning är det viktigt att du kontrollerar din vara direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta mig så snart som möjligt via e-post lulan@lulan.se

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Lulan bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas inom 24 timmar efter att beställning mottagits. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Lulan har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos Lulan måste kunden vara 18 år.

Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Inga expeditionskostnader tillkommer.

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och med etiketter kvar. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Ångerrätt gäller inte på specialbeställningar som tex måttanpassning eller speciella färger som inte ingår i ordinarie sortiment.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner innan du skickar något.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar

Summan återbetalas snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en avgift på 250 kr för frakt och administration.

Dina personuppgifter

GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. Det handlar i korthet om detta:

I och med att du handlar hos Lulan.se så godkänner du behandling av dina personuppgifter. Lulan samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra åtagandet till dig.

Lulan delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra åtagandet (exempelvis så får fraktbolaget dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.

Lulan sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge dig så bra service som möjligt.

Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss via mail lulan@lulan.se

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, strejk på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, långvarig sjukdom och jämförbara händelser utanför Lulans kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal och åtaganden från Lulans sida, som gör att jag ej kan hålla nämnda avtal/åtagande, skall utgöra grund till att Lulan befrias från förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/

http://www.arn.se/

Företagsuppgifter

Lulan klädhantverk

Solberg 26, Där Fram,

686 92 Sunne

Tfn: 076-118 09 06

e-post: lulan@lulan.se

Org.nr: 761204-6966